Sergej Polunjin, jedan od najtalentovanijih baletskih umetnika savremenog doba, vraća se na scenu sa novom produkcijom koja spaja njegovu umetničku genijalnost sa istorijskim mitom – baletom „Raspućin“. Rođen u Hersonu 1989. godine, Polunjin je stekao međunarodnu slavu kao plesač sa izuzetnim sposobnostima i strastvenim pristupom umetnosti.
Polunjin je sa samo 19 godina postao najmlađi prvak Londonskog kraljevskog baleta u istoriji te kuće, a o njegovom pokretu i gracioznosti ispisane su stranice hvalospeva.
Njegova karijera uključivala je prestižne angažmane u najvažnijim baletskim trupama, ali je njegova sposobnost da ujedini tehniku i strastvenost posebno došla do izražaja u najnovijem projektu u kojem učestvuje i njegova supruga Jelena. Balet „Raspućin“, u režiji japanske koreografkinje Juke Ošii i uz muziku kompozitora Kirila Rihtera, predstavlja izazov, kako kaže, za njega kao umetnika. Inspirisan kontroverznim i mističnim likom Raspućina, baletska tačka omogućava Polunjinu da istraži duboke emotivne i dramatične aspekte lika koji je fascinirao svet. U toj igri mita, legende, darodavca, mraka, snage, hohštapleraja i poštenja – Polunjin se izražava kao nikada do sad.
Polunjinov angažman u „Raspućinu“ predstavlja vrhunac njegove karijere i pruža jedinstvenu priliku da se posmatra kroz prizmu jednog od najintrigantnijih baletskih likova. Njegova predanost ovom projektu obećava da će „Raspućin“ postati nezaboravno iskustvo za publiku i još jedno značajno poglavlje u njegovoj već izuzetnoj biografiji. Polunjin za Princip magazin na svečanom koktelu u Palati umetnosti „Madlena“ otkriva koliko mu predstavlja zadovoljstvo da izvede „Raspućina“ večeras pred beogradskom publikom, ali i mnoge druge detalje iz njegovog života.
– Svaki put se „Raspućin“ meni kao umetniku otkriva na različite načine. Često zaboravim koliko je sve lepo i savršeno urađeno – muzikalno, koreografski, kostimografski…
I svaki put kada se vratim na tu tačku i počnem da vežbam, iznova se oduševljavam. Jednostavno, sve je savršeno, svaki pokret ima smisla, svaki kostim je odličan, dizajn svetla, scena, sve.
To je jedan od najkompletnijih radova čiji sam deo. Juka Oši, japanska koreografkinja, stvarala je ovo delo sa kompozitorom Kirilom Rihterom i sa Otom koji je radio dizajn. Ne smemo zaboraviti ni neverovatne plesače, i moju suprugu Jelenu koja će takođe nastupiti ovde u Srbiji. Za mene je važno i veoma emotivno to što smo zajedno na sceni – istakao je Polunjin.
Balet „Raspućin“ za njega i njegovu suprugu ima posebno značenje, jer su vezu započeli upravo na stvaranju tog remek-dela.
– Tako da je naša veza prošla kroz sve to vreme plesa „Raspućina“. Tokom petogodišnjeg perioda, rođeno je troje dece i to je kruna svega – otkriva baletski umetnik.
Polunjin je pre sedam godina postao ponosni državljanin Srbije. Presudnu odluku donelo je Narodno pozorište u Beogradu. Kako objašnjava baletski umetnik, dozvolili su mu da vežba na njihovoj sceni tokom leta. U međuvremenu je dobio i srpski pasoš, a to je, kako kaže, „velika odgovornost“.
– Za mene, Srbi imaju najveći integritet kao narod. Zbog toga što su prošli kroz mnoge teške trenutke, razvili su karakter, a svako može da pronađe sebe kroz te teške trenutke. Ne možete promeniti Srbe na način na koji ne žele da budu promenjeni. I to je veoma važan element u naciji, u nacionalnom identitetu, koji sami biraju. Svaka osoba odlučuje za sebe kako želi da misli i tako dalje. Srbi su slavna nacija i kao takvi retki – kazao je Polunjin i nastavio sa hvalospevima:
– Srbi su prijatni, pametni i talentovani… Imaju mnogo predivnih kvaliteta kao što su ljudska toplina, nisu pokvareni novcem. Ako žele nešto da urade, oni će to i uraditi, i da tu nije pitanje novca.
Da li ćemo biti plaćeni ili ne, doslovno ne znamo. Ja zaista ne znam. Dakle, radi se o dolasku u zemlju i izvođenju za ljude koji organizuju, neverovatne ljude koji su učinili mnogo predivnih stvari za mene. I to vam je jednostavno vraćanje ljudima, odnosno zajednici.
Sergej je zajedno sa svojim timom osnovao Fondaciju „Polunjin“ koja sponzoriše talentovanu decu iz različitih škola širom sveta, sa ciljem da podrži i promoviše mlade umetnike i plesne talente. Sponzorisanje uključuje stipendiranje nastave i drugih potreba mladih plesača. Fondacija pomaže u realizaciji i podržava različite umetničke projekte i produkcije koje se odnose na ples i balet. Organizuje i podržava različite obuke, radionice i master klase za mlade plesače, omogućavajući im da unaprede svoje veštine i znanje. Osim svega pobrojanog, pružaju resurse i opremu potrebnu mladim umetnicima za razvoj njihovih veština.
Neki od njih su već diplomirali i postali profesionalni plesači. To je ono o čemu se radi u životu – biti realan. I to mi se sviđa u Srbiji, to su stvarni ljudi – objašnjava on.
I to je baš ono čemu teži da prenese na mlade ljude, da budu realni, slobodni i nezavisni. Smatra da je to veoma važno, ne samo za umetnike, već i za sve ljude.
– Za svakog umetnika je najvažnije da bude slobodan. Biti nezavisan i finansijski kako ne bi zavisio od tuđih izbora. To ne može mnogo ljudi, ali svaki umetnik teži ka toj slobodi – kazao je Polunjin.
Na pitanje da li ima neke sličnosti osim slobode, u mitu, u stvaranju, mraku i svetlosti lika „Raspućina“ i Polunjina, baletski umetnik odgovara zagonetno:
– Kao lik, naravno, pokazujem koliko znam o Raspućinu. I koliko koreograf može da pročita, jer ima mnogo priča o njemu, ali mislim da je sve prisutno. Glasine, neglasine, iscelitelj ili manipulator… zli ili sveti, sve je to u predstavi i u mom karakteru i kroz muziku, kroz pokret mislim da pokušavam da prikažem sve. Sve kao što su ljudi čuli o njemu – istakao je baletski umetnik Sergej Polunjin uoči spektakla „OPERA&BALLET NIGHTS“ večeras u Sava Centru u 20.00 časova.
AUTOR: LENA SLADOJEVIĆ